A kiállított demóban összesen két pálya és négy karakter (Chris, Claire, Krauser, HUNK) állt rendelkezésre. A Capcom állítása szerint azonban ez csak egy apró ízelítő a teljes felhozatalból, amelyre majd a későbbiek során kerül fény.
A játék lényege alapvetően változatlan maradt a korábbi kiadásokhoz képest: a rendelkezésre álló idő lejárta előtt végeznünk kell a lehető legtöbb ellenféllel. Ezt az alapfelállást azonban harminc speciális, különböző célokkal rendelkező küldetésekkel fogják megbolondítani egy kicsit a készítők.
Ez és egy korábbi összefoglalónkban már taglalt új karakterfejlesztési rendszer igyekszik majd több mélységet adni a játékmenetnek, amely egyben megakadályozná a Mercenaries 3D monotóniába való fulladását is.
A Nintendo 3DS által nyújtott térbeli hatás egyáltalán nem volt zavaró, elsősorban a finomabb részleteken (mélységérzet) volt a hangsúly. Ennek ellenére, akit mégis zavarna a 3D effektus, nyugodtan kiiktathatja; a játékmenet érdemeiből ez semmit sem vont le.
A Resident Evil: The Mercenaries 3D 2011 harmadik negyedévében fog megjelenni Észak Amerikában, az Európai megjelenésről egyelőre nincsenek konkrétumok.
Mercenaries 3D trailer, gameplay videók (Frissítve)
Resident Evil: The Mercenaries 3D - új információk
Breaking News: Resident Evil: The Mercenaries 3D bejelentés