Resident Evil: Afterlife kritika [LeonSKennedy]
Csak az olvassa el aki látta már a filmet! (NEM spoilerezek de hátha lesz olyan aki "bele botlana valami spoilerbe" szóval "sírást" nem kérek köszi)
Afterlife
3D-s horror, 2D-s szemmel
Először is leszögezném, hogy nem vagyok vérbeli/profi/gyakori filmkritikát író személy (valójában ez az első), de annyit tudok, hogy nagyon sok filmkritikussal tele a tudatom. Ők ugyanis gyakran betanult sémák szerint elemeznek, „mennyi a mondanivaló", milyenek a „hangulat festő háttérszínek", „milyen precíz az arcrándulása a főszereplőnek az X-edik jelenetben" és így tovább. Én ehhez képest úgy fogom inkább értékelni, mint a Resident Evil játékok szeretője, mint egy film kedvelő ember aki azért megy a moziba hogy kikapcsolódjon, nem azért, hogy egy filmen át meglegyen a napi tanulsága. Végezetül hozzáteszem, hogy régebbi balesetem miatt nem látok 3D-ben ezért azon elemeket kihagynám a saját perspektívámból.
Kaptár, mint akció- vagy mint horror:
A film horrorfilm jellege a második rész óta csapnivaló volt és ezt a szokását megőrizte immáron 3 részen át. Aki horror filmet akar nézni, annak mást javaslok. A zombi horror amúgy már olyannyira kiaknázott dolog, hogy rendes horrort szerintem már soha senki nem fog belőle csinálni. Mint akciófilm, szerintem fantasztikus. Persze, a Neo-féle képességek a film elején kissé lerombolták az első másodpercek fantasztikus hangulatát, de hál égnek megoldották, hogy Alice soha többé ne tudjon „varázsolni". A harci jelenetek egész tűrhetőek voltak, bár egy-két elképesztő dolog volt, ezek olyannyira nem voltak szembetűnőek a hétköznapi emberek számára. A Wesker kontra Chris és Claire párbaj, ami a Resident 5-ből köszönt vissza pedig szerintem fantasztikus volt, tetszett, hogy itt is belevittek egy kicsit a játékból. Ami negatív volt szerintem, az a hús klopfolóval mászkáló bunkó elleni harc, aminek totál más helyen kellett volna megtörténnie. Tehát a helyszínválasztás annál a küzdelemnél egyszerűen gagyi volt, de a folytonos lassítás is idegesítően hatott.
A hangulattal tehát nem volt gond. Jó megoldások születtek, voltak kreatív gondolatok a harcok megtervezésénél, személyes kedvencem az Alice kontra rengeteg Zombi volt. 8/10
Történet & tanulság- ahol a kritikusoknál a film valószínűleg kiba**ta a biztosítékot:
Hogy egy horrorfilmnek jó története legyen, ahhoz az is kell, hogy az ember belelásson a teremtett helyzetbe. A filmkritikusok valószínűleg a játékot is leértékelnék, mivel gyakorlatilag annak sincs több története ennél. Egy poszt apokaliptikus világban játszódik immáron második része ez a történet. Egy bosszúhadjárattal fejeződött be az előző, a mostani pedig azzal kezdődik. Váratlan események sorozata után pedig hatalmas változás lesz és azt vesszük észre, hogy kedvelt színésznőnk rég látott társait kutatja, valamint városról városra repdes, hogy túlélőket találjon. Így találkozik össze ismét Claire Redfield-el, valamint így találkozik össze a film többi emberi szereplőjével. A film vége aztán egy hatalmas hajón játszódik, ahol egy váratlan alak ismét felbukkan, csakhogy 10-15 perc múlva ismét meghaljon. A film persze úgy végződik, hogy már előre tudjuk, lesz egy 5. rész.
Tartalmilag azt kell mondjam rengeteg dolgot sűrítettek egy másfél órás filmbe. Egy-egy részt jóval kilehetett volna bővíteni, nem tudom miért lett volna nehéz még egy fél órát hozzáadni az anyaghoz. Sokszor kapkodnak, az akciófilmekben megszokott rohanás megjelenik és ez baj. A Resident mindig is egy komótos játék volt,(valójában a cím szerinti 4. részig- ahol átment az egész egy rohanásos akcióba) amit meg kellett rágni, át kellett gondolni. Ehelyett semmi gondolkodás, az egyetlen probléma, felvetett kérdés, hogy kiengedjék-e a szerencsétlent a rács mögül, vagy ne. 6/10
Zenei aláfestés:
Erre nem lehet rosszat mondani. A hangulatot szerintem roppant jól aláfestő zene, harcokhoz illő zenei hatások. 10/10
Szereplők és színészek- két világ találkozása:
Egy részről fantasztikus, más részről nagyon blőd. Milla hozta a megszokott formáját, azt csak extra poénnak tartom, hogy Alice személyisége részről részre 180fokos fordulatokat vesz. Claire szerintem remek volt, bár itt sokkal inkább „harcos", mint „megmentő", hogy Leon Kennedy szavaival éljek. Az, hogy szerencsétlen leányra várt 3 karakter szerepe: Jill Valentine, Claire Redfield és Sheva Alomar, arról nem tudok mit mondani. A legelső gondolatom a film után az volt, hogy az 5-ben miért nem ő szerepelt Sheva helyett. Sokkal jobb lett volna (talán). Chris Redfield kifejezetten szemét volt. A választott szereplő, a filmbéli debütálása, a hangja, minden. Katasztrofális választás minden szempontból. Aki anno Carlos szerepét játszotta, sokkal jobban beillett volna az idősebbik Redfieldnek. Alber Wesker, személyes véleményem alapján fantasztikus volt, ruhától hangig csodás volt. A szereplő végzete elég szarul van megoldva, de ez részletkérdés. A színész jó választás volt. Akit még érdemes megemlíteni egy pillanatra, az Jill Valentine, aki az utolsó percekben egy rövid időre megjelenik. Szép és jó, várjuk az 5. részben valamivel több percnyi szereplésre.
Mindent egybevéve, a főbb szereplők jók voltak, kivéve Christ, aki csapnivaló. Ő viszont brutális módon elrontja a hangulatát a dolognak. 7/10
Kaptár és Resident- kettő az egyben:
A filmben meglepően sok dolog megjelent. A szereplők nagy része már jelen van, Wesker harca pedig egy az egyben a Resident 5-ből van. Megjelenik az Uroboros vírus, bár itt inkább a T-vírus mutációjának az eredménye. Arra senki nem adott választ, hogy a 2ajtós szekrény ki, vagy mi- bár sok mindenkit nem is érdekelt. A szerepe annyi volt, hogy kapcsolatot hozzon létre a játék és a film között. Az, hogy a hajó megjelent a filmben és a játékban, szerintem teljesen elhanyagolható, inkább a kutyák és zombik alakulásai voltak a fontosak. Hiányolom még mindig a Hunter csapatokat és a Tyrant megjelenését, valamint a keverést valami új vírussal, de erre nem is nagyon kell számítanom. Többet talán nem is szabad már elvárni a filmtől, hisz a 3. résszel teljesen más irányt vett, mint amin a játék megy. Ettől függetlenül, 5/10 pontot megérdemel a harc, a kutyák és zombik, meg a fekete bástya, az elmét befolyásoló gépezet(a.k.a. Mellrák)- valamint a 4 Original Resident szereplő.
Egybevéve az egészet, azt kell mondanom, hogy az eddigi romló tendencia végre megállt és ismét sikerült elindulni a sikeresebb jövő útján a filmsorozatnak. Én nagyon élveztem, attól függetlenül, hogy még mindig nem szabadott volna ennek az embernek rendezői állást adni. Végre sikerült úgy kijönnöm a moziból, hogy nem Anderson halálát kívántam, most már az is elég, ha Wesker háziállatai megtépik. Végeredmény: 7.5/10
Csak viszonyítás, ha az előző részekhez mérem (saját számok):
Resident Evil: 8.5/10
Resident Evil 2: 5.5/10
Resident Evil 3: 3/10
BY: [G]-wirus
Én teljes mértékben egyet értek vele azért is nem írok én is kritikát csak kiegészíteném a 3D élménnyel!
Nekem ez volt a második 3D-s filmem az életem során (első az Avatar volt). Ebbe a részbe nem tudok belekötni. Nagyon jók voltak a 3D effektek. Személyem szerint jobbak mint az Avatarban! Az Avatarnál nem éreztem azt a hatást, hogy valami arcon akarna csapni. Ennél a filmnél végig az az érzetem volt. Amikor röpködtek a faldarabok, vér, töltény, dobócsillag stb és a kedvencem amikor Milla a „képembe tolja" a fegyverét. A mélységek is nagyon jól meg lettek csinálva minden a helyén volt a 3D-t illetően. A moziból úgy jöttek ki, hogy boldogan mert a filmben pozitívan csalódtam. Végig úgy voltam vele, hogy sírni fogok és fogni fogom a fejem, de ez esetben az „örömtől" fogtam a fejem.
BY: LeonSKennedy