Kinect Playtest: Lendületben A Túlélők Közössége

A puding próbája az evés, ahogy mondani szokás. Akármennyire is állja meg a helyét szinte minden helyzetben ez a közmondás, sajnos vannak bizonyos nyalánkságok, amelyeknek még a közelükbe kerülni is szép eredmény, nemhogy megkóstolni. Mi, a Túlélők Közösségénél azonban voltunk olyan szerencsés helyzetben, hogy egy merőben újszerűnek beharangozott ízt, a Microsoft boszorkánykonyhájában készülő Kinectet tegyünk próbára. Hogy pontosan milyen szájízzel távoztunk a helyszínről? Tessék csak továbbolvasni kedves barátaim, és mindenre fény fog derülni…

Kinect Playtest: Lendületben A Túlélők KözösségeBevallom őszintén, péntek 13-ig nem tudtam hová rakni a Microsoft legújabb csodagyermekét. Persze, persze, merőben új élmény, megváltoztatja a videojátékokról kialakult felfogásunkat. Ez mind szép és jó, de nyilván nem egy cég sem hordaná le a sárgaföldig a saját termékét.

Félreértés ne essék, az eddig látott videók alapján igen szimpatikus volt a készülék, de nem tűnt többnek, mint egy irányító nélküli Wii Motion Plusnak, Playstation Movenak. Mekkorát tévedtem...



2010. augusztus 13, 10:00
Graphisoft Park, Microsoft Székház bejárata


Egy gyors -és meglepően pontos- csapatgyülekező után bevonultunk az épület várótermébe, ahol néhány perces várakozás után Vígh Attila, a Microsoft Magyarország Xbox 360 Marketing Managere fogadott minket. Rövid bemutatkozás, kézfogás, majd irány az emeleten található Kinect playtest helyszíne!

A huncutságok megkezdése előtt Attila tartott egy hosszabb tájékoztatót az Xbox 360 általános helyzetéről, és természetesen a Kinectről (elég sok fontos információt közölt, ezekről a cikk végén tartunk egy kis összefoglalót). A prezentáció után adott a csapatnak kettő darab Kinectet, a közelebbi szemrevételezés céljából. A készülék maga nem túl nagy, pont ideális méret, és meglepően könnyű. Az anyagminőség teljesen is teljesen rendben van, a dizájn egyértelműen az új Xbox 360 által lefektetett alapokat követi.

Kinect Playtest: Lendületben A Túlélők Közössége

Na de most már elég a nézegetésből, térjünk végre rá a dolog gyakorlati részére! Mielőtt azonban továbblépnénk, hadd tisztázzak néhány dolgot: az általunk próbált játékok, és egyéb szoftverek még a kora júniusi -azaz E3-ra készült- verziók, s mint olyan nem tükrözik a végleges produktum minőségét.

Először is egy szimpla fejlesztői módot próbáltunk ki; ez a készülék működési elvét hivatott demonstrálni. Három ablakot képzeljetek el, amelyekből kettő a kamerák látásmódját (csontváz-, hőkép), a harmadik pedig az avatarunkat mutatja.

Sügi és Menrich Brother nem voltak rest, gyorsan elkezdték feszegetni a gép határait; az idei E3 előtti Kinectes Cirque du Soleil féle előadás egy nagy nulla volt az ő mutatványaikhoz képest.

Bő negyedórás hülyülés tesztelés után sikerült csak nagy nehezen továbblépnünk (értitek, egy sima fejlesztői demóról van szó). Nézzük szépen sorban az általunk kipróbált játékokat:

Kinect Adventures

Röviden, tömören egy ingyenes minijáték kollekció, amit minden Kinect mellé fog járni, magától értetődő, hogy ezzel kezdjük. A demóban négy játékmód állt rendelkezésre.

Az első egy vadvízi csónakázós szakasz, ahol testünk dőlésével irányítani, az ugrással pedig rövid ideig a levegőbe tudjuk repíteni a kis lélekvesztőt. Nem kell félni, (sajnos) nem fognak véres cafatokra tépni a néha vészesen közel kerülő sziklák, és egyéb akadályok. Itt elsősorban a pálya különböző pontjain elhelyezett érmék begyűjtésén van a cél.

A következő mód egy bánya kocsis(?) akadály pálya, ahol az előző játékból megismert érmék begyűjtése mellett az igen genyó módon elhelyezett akadályok kikerülésén van a hangsúly (mily meglepő). Lebukni, elhajolni, néha ugrani; ennyi az irányítás, mégis roppant élvezhető (főleg két játékossal).

A harmadik -és egyben utolsó teljes értékűnek nevezhető játékmód- tulajdonképpen fallabda, azzal az apró különbséggel, hogy nem sokkal a meccs kezdete után rohamosan el kezd növekedni a labdák száma, garantáltan hektikus pillanatokat okozva ezáltal. Szem nem marad szárazon (pláne a közönségé), ahogy két felnőtt ember kezük és lábuk őrült kalimpálásával próbálja visszaütni a feléjük érkező rohamot.

És végül lássuk a negyediket: a játékosok eredeti avatarja az előtérben, hátul pedig egy tömeg klón. Hogy mit is kell csinálnunk? Amihez kedved van! Fred Astaire-t megszégyenítő táncmozdulatokat akarsz bemutatni? Csak tessék! Csak simán pózokat akarsz vágni? Hajrá! Bárhogy is cselekedsz, a mögötted álló klóntömeg ugyanazt fogja tenni egészen addig, amíg le nem telik a rendelkezésedre álló (nagyjából egy percnyi) idő. Nincs sok értelme, mégis ez lett jó néhányunk kedvenc időtöltése a playtest alatt.

Kinect Sports

A játék címe gondolom önmagáért beszél. Különböző sportágakban kell összevetnünk az erőnket egymással, és/vagy a számítógép ellen. A rendelkezésre álló játékmódok: Akadályfutás, Akadályfutás (Versus), Bowling, és egy újabb kakukktojás, ahol a tömeget kell izgatni különböző pózokkal.

Nem rossz, nem rossz. Igaz, aki játszott már a Wii Sports-al, annak lehet egy kis déjà vu érzése (főleg a bowlingnál).

Kinect Playtest: Lendületben A Túlélők Közössége

Kinect Joy Ride

Az eredetileg XBLA-re szánt, azóta Kinectesített autóverseny játék. A járművek kezelése némi megszokást igényel, de gyorsan bele lehet jönni: úgy tartod a kezeidet, mintha egy kormánykereket fognál, s értelemszerűen jobbra-balra kell tekergetned. Az ideiglenes turbót a karjaid előrerántásával tudod aktiválni, a levegőben végrehajtható kaszkadőrmutatványokat pedig tested különböző irányokba való dőlésével tudod előcsalogatni.

Kétféle játékmód közül lehetett választani a demóban. A sima versenyben két kört mehettünk a számítógép, plusz még egy ember játékos ellen, a stunt játékmódban pedig minél több pontot kellett szereznünk véges időn belül különböző mutatványok, és összegyűjthető érmék segítségével.

Kinectimals

Ha nagyon le szeretném egyszerűsíteni a dolgot, akkor nem más, mint egy tamagotchi szerű állat nevelde. Azonban ha minden igaz, lesz az egésznek egy kis kerettörténete is, tehát nem csak szimplán nevelgeted majd a rendelkezésre álló öt különböző egzotikus állatkát. Kétségkívül aranyosak, és öröm nézni a reakciót a különböző gesztusokra, mozdulatokra.

A szadista emberek azonban lehet, hogy egy kicsit elszomorodnak a következő tény hallatán: a pofonokat nem ismeri fel, és a legtöbb esetben simogatásként érzékeli... végül is, ha mazochistának nézzük az állatkát.

Összegzés

Visszatérve ahhoz a bizonyos pudinghoz, illetve annak ízéhez; most megírhatnám a csapattársaim nevében, hogy mi, hű de nagy 'hádkoa' játékos létünkre szkeptikusan álltunk hozzá az egész Kinecthez (ez mondjuk részben igaz), 'oszt milyen kellemesen csalódtunk, de inkább azt mondom, fejtsék ki saját maguk a véleményüket:

Monster:
Teljesen igaz, az angolok által gyakran használt, és magyarra körülbelül így fordítható mondás: Lásd és higgy! A Kinect már akkor nagyon ígéretesnek tűnt, mikor leesett állal bámultam az E3-on. De mióta kipróbáltam képtelen vagyok szabadulni a gondolattól: Otthonra is kell egy! Úgy vélem ez a kis kütyü tényleg egy új fejezetet fog nyitni játékipar történelmében.

Roxie Menrich:
Sok videót néztem már a Kinectről, s baromi jó érzés volt végre a saját 'bőrömön' is megtapasztalni a látottakat. Felejthetetlen élmény kicsiknek és nagyoknak! :)

Menrich Brother:
A sok rosszhíresztelés ellenére én pozitívan álltam a Kinecthez és ez a teszt kellemes csalódást okozott nekem. Életem egyik legjobb élménye volt! Alig várom, hogy beszerezzek egyet.

Sügi:
Nagyon profi technológia. A legjobban az lepett meg benne, hogy képes a proci egy 3D-s képet kialakítani a környezetről. Valóban elég pontos, és talán ami FPS gamer létemre a legérdekesebb, hogy FPS játékokban lesz olyan lehetőség, hogy ki tudok nézni a fedezékből a fejem mozgatásával, így nagyon sokat fog dobni ez a kis gép a controller-es játékok élményén is.

Alexa (Ruki):
Úgy érzem megtaláltam a kedvenc konzolom újabb igazán szerethető darabját^^ az eddigi játékok is fantasztikusan sikerültek, de még ennél is jobban várom hogy kiadjanak rá egy legújabb Resident Evil részt :D nagyon nagy élmény volt hogy lehetőséget kaptam máris a kipróbálására és sokkal de sokkal jobb lett mint az elképzeltem a videók alapján.