A Dead Space megjelenése után hamar a horror rajongók kedvencévé vált. Megvolt benne az a nyomasztó borzongás, ami a mai „horror" címekből hiányzik, de volt részünk bőven olykor kilátástalannak tűnő küzdelmekben is az életben maradásért. Ennek fényében, és persze a záró képsorokat megfelelően értelmezve nem is volt kérdés a folytatás.
A Gamescomon nem is fukarkodtak a bemutatókkal. Az újdonságokat a játék producere, Steve Papoutsist ecsetelte képekkel is illusztrálva, zárt ajtók mögött pedig egy demot is ki lehetett próbálni. Ezek alapján úgy fest, a készítők a jól bevált recepthez nyúltak, ami szerint: fejleszd tovább, ami jó volt és tegyél rá még egy lapáttal.
A második részre Isaac Clarke „arc nélküli" főhősből átváltozott karakterrel rendelkező főszereplővé. Ennek megfelelően kommentálja az eseményeket, vagy épp tart kapcsolatot rádión társaival. A fejlesztő Visceal Games ezzel is igyekszik fokozni a borzongást, mikor betekintést enged az első rész eseményei által megviselt főhős gondolataiba.
Újdonság még a zéró gravitációs harc fejlődése is. Egyrészt az ilyen környezetben most már nem csak ugrálva tudunk közlekedni, hanem egy jatpack segítségével teljesen szabadon. Ami nemcsak hogy látványos, de az ilyen környezetben zajló harcokat is élvezetesebbé teszi. Másrészt, mostantól lehetőség van arra is, hogy harc közben egy ablak kilövésével szabaduljunk meg ellenfeleinktől, amikor is a keletkező vákuum kiszippantja őket az űrbe.
És ha már ellenfelek... A fejlesztőknek ezúttal sikerült még ocsmányabb teremtményeket kreálnia. Ilyenek például a gyerekekre hasonlító torzszülöttek, akik ráadásul minden alkalommal 6-7 fős hordákban rontanak majd ránk.
A Visceal Games mindeközben a grafikát is egy magasabb szintre emelte, amit jól mutatnak a cikk szigorúan in-game képei is. Emellett már csak hab a tortán, hogy a játékot jellemző csonkolást is még brutálisabbá és látványosabbá tették.
Ezek után véleményünk szerint egyértelmű, hogy a második rész fejlesztése nem csak halad, de nagyon jól és ami ennél is fontosabb, nagyon jó irányba halad. A horror rajongóinak érdemes várni a 2011 legelején megjelenő játékra.