Feltámad a Dead Island

Tegye fel a kezét az a két ember, akik még mindig rendületlenül hittek abban, hogy egyszer meg fog jelenni a Techland zombis játéka. Hivatalosan ugyan egyszer sem jelentették be a projekt törlését, de az ilyen „bejelentjük, majd éveken keresztül csak információmorzsákat adunk közre róla”-féle fejlesztések az esetek többségében a süllyesztőben szokták végezni...

Szerencsére a Dead Island fejlesztői erősen rácáfoltak erre a törvényszerűségre, teszem hozzá, legnagyobb örömünkre; már a 2007-es bejelentésekor számos olyan elemet mutatott fel, amelyekkel üde színfoltnak számít(ana) a sok agyatlan darálásról szóló zombis játékok között.

A Techland által FPS/Akció-RPG kategóriába sorolt Dead Island egy Pápua új-guineai turista paradicsomba (Banoi) kalauzolja el a játékosokat, akiknek az ott rekedt túlélők bőrébe bújva kell helytállniuk a hirtelen bekövetkező zombi apokalipszisben.

Dead Island
(Kattintsatok a képre a galéria megtekintéséhez!)

Túl sok konkrétum egyelőre nem áll rendelkezésre a játékkal kapcsolatban, leszámítva a már 2007-ben meghatározott irányvonalat: közelharcon való hangsúly, élethű és a helyszínhez illő fegyverekkel (például seprűk, botok, vascsövek, amelyek idővel el is fognak használódni), valamint egy aprólékosan kidolgozott sérülésmodell (a zombik modelljei több rétegből állnak, amit a játékos egészen a csontokig le tud "hámozni").

Konkrét megjelenési dátum ugyan továbbra sincs, ám a fejlesztők állítása szerint ismét a Dead Island a legfontosabb projektjük és mindent megtesznek annak érdekében, hogy még 2011-ben meglássa a napvilágot, a PC/PS3/X360 trión.