A direktor urat szerencsére nekünk is sikerült egy rövid interjú erejéig elrabolnunk:
ShockTillYouDrop.com: Beszéljen egy kicsit arról, hogyan is került vissza ismét a rendezői székbe és milyen változtatásokat tervez?
Paul W.S. Anderson: Nagyon izgatott vagyok a filmsorozat 4. része miatt, hisz elmondhatjuk, hogy egyfajta konceptuális ugrásra készülünk. Nagyjából olyan lesz, mint amikor a Terminátor 1 után elkészítették a T2-t. Ugyanazt a történetet, ugyanazt a koncepciót követték, de mégis egy sokkal nagyobb dolgot alkottak...
A Resident Evil új része is ilyen lesz. Követjük a hagyományokat, de mégis megújítjuk azokat, ezáltal egy sokkal nagyobb dolgot alkotva, mint az első trilógia volt...
Shock: Meglepődött, amikor először játszott a Resident Evil 5-tel, ami végül is, ha mondhatjuk így, nagy hatással volt a készülő filmre is?
Anderson: Természetesen meglepődtem, hisz a forgatókönyvet már annak előtte elkezdtem írni, hogy a játék megjelent volna, és igazi meglepetés volt, amikor a játékkal játszva rájöttem, hogy nem egy olyan elemet is tartalmaz, ami már a forgatókönyvemben is benne volt. Amikor ezt elmeséltem a Capcom-os fiúknak, jót nevettek rajta, hisz ők soha semmi konkrétumot nem említettek nekem a találkozóink során. Még azt sem erősítették meg a készülő játék kapcsán, hogy Wesker benne lesz-e egyáltalán... Aztán tessék: ő lett a játék fő gonosza... Akárcsak a készülő filmben... Teljesen véletlen ez az egybeesés, akárcsak az, hogy maga a film egy hatalmas hajón fog játszódni... Egy majdnem ugyanolyan hajón, mint ami a Resident Evil 5-ben is szerepelt. És ez még nem minden. Rengeteg hasonlóság lesz majd a film és a játék között... Ott lesz például a nagy csatajelenet, amit jövő héten kezdünk el felvenni Ali Larterral és Wentworth Millerrel. A jelenet szinte teljes egészében a Resident Evil 5-re fog alapozni, bár nem lesz vele egyszerű a dolgunk, mivel a játékban a kamera szinte állandóan Wesker körül forog, megállás nélkül, amit mi ugye egy élőszereplős felvételnél nem igazán tudunk megoldani. Valószínűleg 10 különböző szögből vesszük majd fel a harci jelenetet, aztán különleges vizuális effektekkel dolgozzuk majd össze, hogy úgy tűnjön, a kamera egy másodpercre se áll meg a küzdő felek körüli forgásban. Szerintem nagyon vagány lesz, mert így minden irányból láthatjuk majd a harcot... A nézők a hajukat tépik majd az izgalomtól, különösen, ha mindehhez még a 3D technológiát is hozzávesszük...
Shock: Mikor döbbent rá, hogy vissza akar ülni a direktori székbe?
Anderson: Az igazat megvallva, ki se akartam szállni onnan, de muszáj volt. Nehéz döntés elé állítottak, hisz anno, amikor elkezdődött volna a Resident Evil 2 forgatása, ezzel párhuzamosan indult be az „Aliens and Predators" című film rendezése is, két különböző filmstúdióban. A Fox-ot és a Sony-t persze nem érdekelte az én problémám, egyikük se volt hajlandó késleltetni a saját filmjét. Fájdalmas döntés volt számomra, de meg kellett hoznom...
A harmadik rész forgatásánál ugyanez volt a helyzet, akkor a „Death Race" (magyar cím: Halálfutam) miatt... De most végre visszakerültem a rendezői székbe...
Shock: Ha jól tudom, a következő filmje a Három Muskétás lesz. Azt is 3D technológiával szándékoznak megalkotni?
Anderson: Természetesen. Nagy 3D rajongó vagyok...
Shock: Már nem is szándékozik visszatérni a régi technológiákhoz?
Anderson: Nem valószínű. Ez olyan, mint amikor régen megjelentek a hangosfilmek. A némafilmek után ez igazi áttörés volt, onnantól mindenki csak olyat akart készíteni...
Bár az igazat megvallva, nem egyszerű ezzel az új 3D technológiával dolgozni... Ott vannak például a daruink. Ezek többsége könnyűsúlyú kamerákra lett tervezve, nem pedig arra, hogy a súlyos 3D-s kamerákat tartsák. Nem is beszélve a rengeteg plusz felszerelésről, és a kábelekről... Ezek nagy része pár nap után feladta a szolgálatot, úgyhogy kénytelenek voltunk saját állványokat és darukat építeni.
A mozgó felszerelésekkel ugyanez volt a helyzet. Mindet a könnyűsúlyú kamerákhoz tervezték. A helikopterekből felvett jelenetekkel (Los Angeles és Alaska fölött is vettünk fel ilyeneket) is rengeteg problémánk volt. A pilóták kijelentették például, hogy nem hajlandók azzal a hatalmas felszereléssel repülni...
De azért csak megoldottuk valahogy, és a nehézséget ellenére is roppant szórakoztató volt a forgatás...
Shock: Szóval akkor a játékok közül is a 3D-s grafikával készülteket részesíti előnyben?
Anderson: Teljes mértékben. A 3D technológiáé a jövő, mind az otthonokban, mind a filmvásznon...
Shock: Beszéltünk Milla-val is, és ő azt mondta, hogy ez előtt a film előtt még nem találkozott soha a 3D technológiával. Maga, mint nagy 3D rajongó, azért megnézi még a régi filmeket is?
Anderson: Láttam a „Space Hunter" (magyar cím: Űrvadász) filmet 3D-ben... Na attól nekem is fejfájásom lett...
Shock: Tudna olyan 3D filmet mondani, ami jobban is meg lehetett volna csinálni?
Anderson: Kis túlzással, de elmondható, hogy az összes 3D-s filmet láttam már. Az „Up" (magyar cím: Fel!) és a „Coraline" (magyar cím: Coraline és a titkos ajtó) a kedvenceim közé tartozik, mert mindkét film esetében megfelelő arányban használták a tér pozitív és negatív irányát. James Cameron, ha szabad ezt mondanom, sokkal inkább előtérbe helyezi a pozitív irányokat, de ez rossz, mert, mint tudjuk, mindennek megvan a negatív oldala is. Olyannak kellene lennie, mintha egy ablakon keresztül tekintenénk le egy másik világra... Éppen ezért kell kombinálni a tér minden irányát. És a „Coraline" pont ezt teszi...
Shock: És ennél a filmnél mit várhatunk?
Anderson: Próbálom a legjobbat kihozni mindenből, bár a kezünk igencsak meg van kötve a 3D technológiát illetően... Azt azért elmondhatom, hogy lesz pár igazán nagyszerű 3D-s elem az új filmben.
A Resident Evil: Afterlife megtekinthető 2D-ben és 3D-ben egyaránt a mozikban szeptember 10-től...