Resident Evil 6 - A kulisszák mögött (Leon)

A hatodik rész rendezője rövid szöveges betekintést ad a hatodik rész mögött folyó munkálatokba, három gameplay videó használva példaként. Első körben ismerkedjünk meg a horrorisztikus hangulatot meghatározó fény és árnyéktechnikákkal.

Eichiro Sasaki: Ez volt az egyike annak a három pályának, amit két és fél évvel ezelőtt hoztunk létre, Chris Lanshiang-os érkezése és Jake Ustanak-os üldözési jelenete mellett. Abban az időben még a különböző technológiai trükkök próbálgatásával és az irány keresésével voltunk elfoglalva.

Ezzel a pályával akartuk megtapasztaltatni a játékosokkal a sötétben való haladás félelmét. A fény és árnyéknak kiemelkedő szerepe van benne. A kezdeti koncepció egy elkanyarodó alagútról szólt, oly módon megvilágított hatalmas zombitömeggel a végén, hogy csak a körvanalaik legyenek kivehetőek.

A megvilágítás itt többnyire statikus (környezeti fények által biztosítva), ugyanakkor észre fogjátok venni, hogy a különböző szituációs fényhatások, mint például torkolattűz, elhaladó vonatok vagy akár Leon korlátozott hatósugarú fül-lámpája, mind produkálnak olyan pillanatokat, amikor kivilágítódnak a zombik arcai.
Van egy másik érdekes elem is ebben a pályában, amit mi "ijesztő megvilágításnak" nevezünk. Biztos vagyok benne, hogy nagy részetek már megpróbálta alulról megvilágítani az arcát egy sötét szobában, hogy elérje ezt a félelmetes hatást. Szerettük volna a játékban is reprodukálni ezt az effektust, ezért a zombiknál szintén ezt a technikát alkalmaztuk.

Bár nem túl valósághű abban az értelemben, hogy Leon fúl-lámpájával és a környezeti világítással ellentétben nincs valódi fényforrás az alagúti zombik alatt, de szerintem remek filmszerű hatást kelt, ami jól működik ebben a környezetben.