[gamescom] Vanquish: Az első benyomások

Hosszú, gameplayek nézegetésével töltött várakozásnak vetett véget a Gamescom, amikor is első alkalommal lehetett kipróbálni a Platinum Games legújabb, Vanquish nevű játékát. A Resident Evil sorozatot megálmodó Shinji Mikami 2007 óta fejlesztett projektje a konzol elé szögezi az egyszeri játékost.

A game története a közeli jövőben játszódik, ahol az USA egy űrállomást hoz létre, hogy a begyűjtött napenergia segítségével pótolja a Föld kimerülőben lévő erőforrásait. Az oroszok azonban elfoglalják a létesítményt, és az összegyűjtött energiát felhasználva elpusztítják az USA egyik nagyvárosát, és egy újabb eltörlésével fenyegetőznek. Ekkor kerül a képbe főhősünk, Sam Gideon, aki egy különleges kommandó tagjaként érkezik az űrállomás visszafoglalására. Az igazán érdekes rész azonban akkor következik, ha feltesszük a kérdést: hogyan?

Sam egy különleges páncélt visel, ami emberfeletti erővel és gyorsasággal ruházza fel. Gyakorlatilag az egész, TPS-ben zajló játékmenet erre épül és már néhány perc tesztelés után átértékelődik az „adrenalin pumpáló akció" fogalma. Az összecsapásokban ugyanis félelmetes sebességgel kell aprítanunk a folyamatosan támadó ellenfeleket és mindeközben megtalálnunk a megfelelő fedezéket, összeszednünk a hatásosabb fegyvereket és persze gyűjtenünk a muníciót.
De lehetőségünk van járművekbe, mondjuk ágyukkal felszerelt lépegetőkbe pattanni is azzal átgázolni az ellenséges vonalakon. A ránk rontó hatalmas robotokat pedig látványosan, a testükre felszaladva végezhetjük ki.

A Vanquish egyértelműen a folyamatosan pörgő akcióra épít, amit egy részletesen kidolgozott látványvilággal tesz teljessé. Emellett Mikami eddig munkásságát elnézve az átvezető animációk által elmesélt történet sem fog szűkölködni nem várt fordulatokban. Az októberben megjelenő játék valószínűleg gyökeresen formálja majd át az akciójátékokról eddig kialakult képünket.