Sam egy különleges páncélt visel, ami emberfeletti erővel és gyorsasággal ruházza fel. Gyakorlatilag az egész, TPS-ben zajló játékmenet erre épül és már néhány perc tesztelés után átértékelődik az „adrenalin pumpáló akció" fogalma. Az összecsapásokban ugyanis félelmetes sebességgel kell aprítanunk a folyamatosan támadó ellenfeleket és mindeközben megtalálnunk a megfelelő fedezéket, összeszednünk a hatásosabb fegyvereket és persze gyűjtenünk a muníciót.
De lehetőségünk van járművekbe, mondjuk ágyukkal felszerelt lépegetőkbe pattanni is azzal átgázolni az ellenséges vonalakon. A ránk rontó hatalmas robotokat pedig látványosan, a testükre felszaladva végezhetjük ki.
A Vanquish egyértelműen a folyamatosan pörgő akcióra épít, amit egy részletesen kidolgozott látványvilággal tesz teljessé. Emellett Mikami eddig munkásságát elnézve az átvezető animációk által elmesélt történet sem fog szűkölködni nem várt fordulatokban. Az októberben megjelenő játék valószínűleg gyökeresen formálja majd át az akciójátékokról eddig kialakult képünket.